سلامت گوش

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

Eardrum with hole.

پارگی پرده گوش شامل یک پارگی یا سوراخ کوچک تا بزرگ بر روی پرده گوش است.  این غشا وظیفه رساندن امواج صوتی به گوش داخلی را برعهده دارد که در نهایت بعد از یک سری تغییرات در گوش داخلی ما صدا را می‌شنویم.
گاهی پرده گوش یا همان غشای نازک آسیب می‌بیند یا پاره و سوراخ می‌شود. بنابراین انتقال امواج صوتی با مشکل مواجه می‌شود. همچنین در موارد نادر فرد دچار کم‌شنوایی دائمی می‌شود.

پارگی پرده گوش می‌تواند یکی از بدترین اتفاقات زندگی هر فرد باشد

علت پارگی پرده گوش
عفونت

عفونت‌های گوش، سبب پارگی پرده گوش می‌شوند. به ویژه در کودکان طی عفونت گوش، مایعات در پشت پرده گوش قرار می‌گیرند. فشار ناشی از رسوب مواد سیال می‌تواند باعث پارگی یا آسیب غشای نازک شوند.

تغییرات فشار

برخی فعالیت‌ها می‌تواند تغییرات فشار را در گوش ایجاد کند و منجر به پارگی یا سوراخ شدن پرده گوش شوند. این حالت به عنوان Barotrauma (آسیب فیزیکی ناشی از تغییرات فشار محیط اطراف روی فضاهای هوایی موجود در حفره‌های بدن انسان) شناخته شده است.

باروتروما زمانی رخ می‌دهد که فشار خارج از گوش به طور قابل توجهی از فشار داخل گوش بیشتر باشد و اختلاف فشار زیادی بین خارج و داخل گوش به وجود بیاید.

از جمله فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث بروز باروتروما شود عبارت‌اند از:

غواصی
پرواز در هواپیما
رانندگی در ارتفاع زیاد
امواج حاصل از شوک الکتریسیته
آسیب یا تروما

هر آسیب به گوش یا ضربه و آسیبی که به سمت سر باشد؛ می‌تواند باعث پارگی پرده گوش شود. وارد کردن گوش پاک‌کن یا اشیایی مثل مداد، کلید و … به گوش گاهی ممکن است موجب آسیب به پرده گوش شود. این موضوع علاوه بر خطر پاره شدن پرده گوش، خطر ایجاد انواع عفونت‌های گوش را نیز برای فرد به دنبال دارد؛ بنابراین از انجام چنین رفتارهای پرخطری جدا بپرهیزید.

علائم پارگی پرده گوش
درد از علائم اصلی پارگی پرده گوش است. در برخی موارد این درد ممکن است شدید باشد. همچنین ممکن است در طول روز درد همچنان ادامه‌دار شود و یا افزایش یا کاهش داشته باشد.

معمولا هنگامی که درد از بین می‌رود، گوش شروع به تخلیه می‌کند. در نقطه‌ای که پرده گوش پاره شده است؛ آب مروارید، خونریزی و یا مایع پر شده ممکن است از گوش آسیب‌دیده تخلیه شود.

پارگی ناشی از عفونت گوش میانی معمولا باعث خونریزی می‌شود. این عفونت‌های گوش بیشتر در کودکان، افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا و در مناطقی با کیفیت هوای پایین رخ می‌دهد.

  • sman tavasoli
  • ۰
  • ۰

چه عواملی باعث کاهش شنوایی در گوش می شوند؟

علت کم شدن شنوایی یک گوش شامل موارد مختلفی می شود. مغز انسان طوری ساخته شده است که با توجه به داده های دریافتی از هر دو گوش بتواند پردازش انجام دهد. برای مثال تعیین محل منشأ صدا با توجه به داده های دریافتی از هر دو گوش برای مغز امکان پذیر است. مغز با توجه به اینکه صدا زودتر به کدام یک از گوش ها رسیده است تشخیص می دهد که سمت صدا کدام است و از چه جهتی صدا ها تولید می شوند. زمانی که یک فرد تنها بتواند با یکی از گوش های خود بشنود، مغز دیگر توانایی تشخیص برای جهت و سمت برخاستن صدا نخواهد داشت. مشکلاتی که ممکن است در اثر کم شنوایی در یک گوش برای فرد پیش بیاید بستگی به شدت کم شنوایی دارد. هر چه کم شنوایی شدید تر باشد مشکلات نیز بیشتر گریبان گیر فرد خواهند بود.

فرآیند شنوایی چگونه است؟

برای درک بهتر اینکه کم شنوایی چیست لازم است فرآیند شنوایی را بدانیم. امواج صوت از طریق مولکول های هوا ارتعاشاتی ایجاد می کنند که می تواند با رسیدن به گوش با لرزاندن پرده ی صماخ سیگنال های الکتریکی به مغز بفرستد و مغز با تفسیر داده های دریافتی فرآیند شنوایی را به اتمام می رساند. در محیط خلأ و بدون وجود اعصاب حسی در گوش امکان انتقال صدا و دریافت داده های صوتی وجود ندارد. لاله ی گوش در این بین نقش دریافت امواج و انتقال آن به درون مجرای گوش را دارد.  مایعی که درون حلزونی گوش وجود دارد با برخورد اتعاشات به لرزش در می آیند و این لرزش را به اعصاب حسی گوش منتقل می کند. سلول های مو مانندی در حلزون گوش وجود دارند که با توجه به اندازه ارتعاشات سیگنال های متفاوتی به مغز می رسانند و امکان تشخیص تمایز صدا فراهم می شود.

کم شنوایی چه علتی دارد؟

کم شنوایی چه علتی دارد؟

کم شنوایی چه علتی دارد؟

علل انواع کم شنوایی آسیب رسیدن به بخشی از گوش است. از دست دادن شنوایی و یا کاهش سطح شنوایی از جمله مشکلات شایعی است که می تواند در هر سنی گریبانگیر افراد شود. به طور کلی با افزایش سن از قدرت شنوایی کاسته می شود و در برخی از کشور ها از بین هر سه فرد در سنین 65 تا 74 سال، یک نفر شنوایی خود را از دست می دهد و می توان طبق آمارها اعلام کرد که نیمی از افراد در سنین بالای 75 سال دیگر شنوایی خوبی نخواهند داشت. در این بین نحوه و سبک زندگی افراد نقش مهمی در حفظ سلامت شنوایی دارد. افرادی که مکررا در معرض صدا های بلند قرار دارند و سیگار می کشند و همچنین افراد دارای سابقه ی خانوادگی بیشتر از دیگران مستعد مشکلات کم شنوایی هستند. در ادامه بیشتر در مورد علل بروز کم شنوایی صحبت خواهیم کرد.

علت کم شنوایی انتقالی

کم شنوایی چند علت کلی دارد. علت کم شدن شنوایی یک گوش از نوع انتقالی مربوط به انسداد ها و موانع خارجی است. هر نوع بیماری یا مشکلی که در مجرای گوش مانعی ایجاد کند و اجازه ی انتقال مکانیکی صدا را به گوش داخلی ندهد ، کم شنوایی انتقالی نامیده می شود. این نوع کم شنوایی در اثر کاهش قدرت انتقال صدا و در اصطلاح عامیانه کاهش بلندی صدا سبب می شود تا صوت با انرژی کمتری وارد گوش شود و به اندازه کافی نتواند محرک سلول های حسی داخل گوش باشد. در این نوع از کم شنوایی فرد نیاز دارد تا صدا با انرژی بیشتری وارد گوش شود و یا اینکه مشکلات و موانع مکانیکی از سر راه عبور صوت برداشته شوند. به طور کلی این نوع کم شنوایی قابل درمان است.

کم شنوایی حسی عصبی  چگونه است؟

کم شنوایی حسی عصبی چگونه است؟

کم شنوایی حسی عصبی چگونه است؟

علت کم شدن شنوایی یک گوش از نوع حسی عصبی به علت آسیب های عمیق تری است که به اعصاب گوش رسیده است. با ایجاد شدن اختلال در عملکرد عصب شنوایی و یا گوش داخلی فرد دچار کم شنوایی حسی عصبی می شود. این نوع از کم شنوایی معمولاً وضعیتی است که قابلیت درمان و برگشت شنوایی برای آن وجود ندارد. در این نوع از کم شنوایی همانند کم شنوایی انتقالی کاهش شدت صدا وجود دارد و البته ممکن است در صداهای بلند نیز اعوجاج ایجاد شود و در واقع به نوعی تشخیص گفتار ضعیف خواهد بود. برای درمان کم شنوایی حسی عصبی نیز که در هر کدام از گوش ها رخ داده باشد از سمعک بهره می گیرند. سمعک ها با توجه به درجه ی کم شنوایی می توانند انتخاب شوند. درمان این نوع از کم شنوایی در سنین پایین برای جبران ضعف در یادگیری بسیار اهمیت دارد.

کم شنوایی یک گوشی چیست

در ادامه ی متن بیشتر در مورد علت کم شدن شنوایی یک گوش صحبت می کنیم. کم شنوایی در یکی از گوش ها امری بسیار رایج است و تعداد زیادی از افراد را در دنیا درگیر کرده است. این نوع کم شنوایی معمولا ًبه علت بیماری های عفونی گوش، آسیب سر و گردن، جراحی، ضربه مستقیم به گوش و … رخ می دهد. علائمی که کم شنوایی تک گوشی دارد کمی متفاوت است. در این نوع از کم شنوایی افراد امکان تشخیص صحیح جهت صدا را ندارند و این امر ممکن است هنگام رد شدن از خیابان و یا در حین رانندگی خطر آفرین باشد. در برخی از موارد تفکیک صدا ها نیز برای این افراد دشوار می شود. در پژوهش ها اثبات شده است که افراد دچار کم شنوایی تک گوشی، افرادی زودرنج، حساس و دچار استرس هستند و در سنین کم اغلب دچار افت تحصیلی می شوند.

علائم کم شنوایی یک گوشی

علائم کم شنوایی یک گوشی

علائم کم شنوایی یک گوشی

علاوه بر آگاهی در مورد علت کم شدن شنوایی یک گوش لازم است در مورد علائمی که این نوع از کم شنوایی دارد نیز اطلاعاتی داشته باشیم. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، عدم تشخیص صحیح جهت صدا ها از عمده ترین مشکلات کم شنوایی یک گوشی است. به همین ترتیب افراد با تشخیص صدا ها در زمینه های شلوغ و پر از نویز دچار مشکل می شوند. اگر در شنیدن گفتارهایی از یک سو مشکل وجود داشته باشد می توان گفت احتمالاً در آن گوش کم شنوایی ایجاد شده است.

علل کم شنوای یک گوشی

علت کم شدن شنوایی یک گوش به طور کلی علتی است که سبب آسیب رسیدن به یک گوش می شود و شنوایی آن را با اخلال مواجه می کند.  علل مختلفی می توانند کم شنوایی یک گوشی ایجاد کنند. کم شنوایی یک گوشی ممکن است مساله ای ارثی باشد و همانند دیگر انواع کم شنوایی به دلیل مسائل ژنتیکی ایجاد شود. همچنین بروز حادثه ای که منجر به ضربه ی مستقیم به گوش یا سر شود، می تواند شنوایی یکی از گوش ها را تخریب کند و کم شنوایی یک گوشی ایجاد کند.

اگر در اطراف عصب شنوایی یک گوش توموری رشد کند، می تواند به اعصاب آن گوش آسیب برساند و کم شنوایی ایجاد کند. به همین دلیل کم شنوایی یک گوشی را باید جدی گرفت در اسرع وقت به دنبال درمان آن بود. همچنین بروز بیماری های عفونی باکتریایی یا ویروسی نیز می تواند عامل آن باشند.

درمان کم شنوایی یک گوشی

راه های درمان مختلفی برای کم شنوایی یک گوشی وجود دارد که شامل روش های جراحی و غیر جراحی می شود. به طور معمول کم شنوایی یک گوشی را می توان با استفاده از سمعک درمان نمود. همچنین ایمپلنت ابزاری در استخوان گوش به روش جراحی می تواند این نوع از کم شنوایی را درمان نماید. درمان جراحی برای مشکلات شدید کم شنوایی تک گوشی پیشنهاد می شود. در هر حال درمان با توجه به نظر پزشک متناسب با شدت و نوع کم شنوایی انتخاب خواهد شد.

اگر گوش آسیب دیده دچار ناشنوایی کامل شده باشد از ابزاری به نام CROS استفاده می شود که صدا های رسیده به گوش ناشنوا را از طریق سیم ظریفی از پشت گردن به گوش سالم منتقل می کند. البته امروزه با ابزار بی سیم این کار به راحتی صورت می پذیرد و به فرد در تشخیص دادن جهت صداها کمک می شود.

کم شنوایی یک گوشی در کودکان

کم شنوایی یک گوشی در کودکان

کم شنوایی یک گوشی در کودکان

کم شنوایی یک گوشی می تواند در مورد کودکان نیز پیش بیاید. طبق آمار از هر 1000 کودک، یک نفر با کم شنوایی یک گوشی متولد می شود و در حدود 3% از کودکان در دوران تحصیل خود درجاتی از کم شنوای تک گوشی را تجربه می کنند. در کودکان علت کم شدن شنوایی یک گوش معمولاً بیماری های مادرزادی و یا بروز عفونت های ویروسی و باکتریایی است که به موقع درمان نشده اند و به گوش آسیب های جدی وارد کرده اند. کم شنوایی یک گوشی از این جهت در کودکان جدی است که به طور کامل می تواند توانایی تکلم را در آن ها تحت تاثیر قرار دهد و در پی آن افت تحصیلی را شاهد خواهیم بود. درمان های رایج برای کم شنوایی یک گوشی در کودکان استفاده از سمعک و کاشت ایمپلنت است. تشخیص زودهنگام این مشکل در کودکان نیز اهمیت زیادی دارد.

کم شنوایی در سالمندان

کم شنوایی یک گوشی معمولاً کمتر در اثر افزایش سن رخ می دهد. سالمندان بیشتر با کم شنوایی در هر دو گوش و ضعف اعصاب هر دو گوش روبه رو هستند. برای درمان این مشکل استفاده و کاربرد سمعک برای افراد کم شنوا به ویژه سالمندان تاثیر مستقیمی بر روحیه، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی آن ها دارد.

وزوز گوش  و کم شنوایی یک گوشی

وزوز گوش و کم شنوایی یک گوشی

وزوز گوش چیست؟ وزوز گوش صدا هایی است که ممکن است در یک یا هردو گوش شنیده شود و به صورت ممتد و قطع نشدنی سبب آزار فرد می شود. وزوز گوش ربطی به بیماری ها و اختلالات روانی ندارد. بلندی صدای وزوز گوش یا سوت کشیدن در گوش نیز در افراد مختلف متفاوت است و حتی در زمان سکوت به شدت آزار دهنده تر از زمان های دیگر شنیده خواهد شد. صدای وزوز گوش صدایی داخلی است و کس دیگری آن را نمی شوند و محرک خارجی ندارد. افرادی که دچار کم شنوایی یک گوشی هستند نیز ممکن است به وزوز گوش دچار شوند. وزوز می توان در گوش آسیب دیده و یا هر دو گوش بروز کند.  هنوز ارتباط علمی بین کم شنوایی و وزوز گوش کشف نشده است. کم شنوایی تک گوشی ممکن است ناگهانی رخ دهد و باید به سرعت برای درمان آن اقدام شود.

سرگیجه در اثر مشکلات گوش

سرگیجه در اثر مشکلات گوش

سرگیجه در اثر مشکلات گوش

مشکلاتی که گوش انسان پیدا می کند تنها محدود به اختلالات کم شنوایی نیست. مواردی نظیر بیماری منییر نیز ممکن است برای افراد رخ دهد. این بیماری مربوط به گوش داخلی است و معمولاً یک گوش را درگیر می کند. منییر سبب ایجاد فشار و درد در یکی از گوش ها می شود و در ادامه می تواند سبب بروز سرگیجه، کم شنوایی یک گوشی، زنگ زدن گوش و وزوز در گوش شود. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ دهد ولی بیشتر در حوالی سنینن 40 تا 50 سالگی دیده می شود. علت دقیقی برای این بیماری ذکر نشده است و به افزایش فشار در گوش داخلی پر از مایع، مربوط است. ضربه به سر، عفونت گوش میانی، آلرژی، مصرف الکل، استری، عوارض جانبی برخی از دارو ها، سیگار کشیدن، اضطراب، سابقه خانوادگی و عفونت های تنفسی همگی محرک هایی برای بروز این بیماری هستند.

انواع سمعک ها برای رفع مشکلات کم شنوایی

یکی از رایج ترین درمان های پیشنهادی برای رفع مشکل کم شنوایی استفاده از سمعک است. سمعک ها امروزه انواع مختلفی از قبیل داخل گوشی، پشت گوشی، نامرئی و … دارند و شرکت های بزرگ تولید کننده ی سمعک با استفاده از فناوری روز دنیا امکانات ویژه ای برای سمعک های نوین فراهم نموده اند که صدا را با بالاترین کیفیت به گوش فرد می رساند و تا میزان زیادی نویز زمینه را حذف می کند. انواع سمعک های جدید قابلیت اتصال بی سیم به دستگاه های پخش صوت از قبیل تلفن همراه و پلیر را دارند که اجازه می دهند فرد کم شنوا حریم خصوصی خود را داشته باشد و تنها صدا را در محدوده ی گوش خود بلند بشنود. برای اقدام به خرید بهترین سمعک متناسب با نیاز ها می توانید از مشاوره ی تخصصی ما کمک بگیرید.

منبع: درمان کم شنوایی یک گوشی چگونه است؟

  • sman tavasoli
  • ۰
  • ۰

  • ۰
  • ۰

تومور عصب شنوایی چه علائمی دارد

تومور عصب شنوایی که به آن آکوستیک نوروما نیز می گویند، در عصبی مشاهده می شود که محل قرار گیری آن دقیقا پشت گوش و در زیر مغز می باشد و به طور کلی می توان این تومور را توموری نادر شناخت که نحوه ی رشد آن به دلیل غیر سرطانی بودن آن بسیار آرام می باشد ولی با این حال عوارضی دارد که می تواند سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد در نتیجه لازم است تا علائم تومور عصب شنوایی را بشناسیم و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهیم. این تومور به نقاط دیگر بدن انتقال نخواهد یافت و جز تومور های خوش خیم دسته بندی می شود اما با رشد آن شاهد آسیب هایی به عصب های مختلفی خواهیم بود. این تومور در درجه ی اول بر عصب شنوایی و عصبی که سبب حفظ برقراری تعادل در افراد می شود تاثیر می گذارد.

علائم ابتلا به تومور عصب شنوایی کدام اند ؟

علائم این تومور می تواند در هر فردی به نسبت فرد دیگر متفاوت باشد اما از اصلی ترین علائم این تومور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش شنوایی در افراد با میزان های مختلف
  • ابتلا به وزوز گوش و شنیدن صدا هایی از قبیل وزوز، زنگ و بوق به میزان های مختلف که در مقاله ی وزوز گوش چیست به طور کامل به شرح آن پرداخته ایم
  • از دست دادن حفظ تعادل به هنگام راه رفتن
  • و علائم نادر دیگر …

روند رشد تومور عصب شنوایی در افراد چگونه است؟

روند رشد تومور عصب شنوایی در افراد چگونه است

روند رشد تومور عصب شنوایی در افراد چگونه است

 

در خصوص روند این تومور در افراد، باید گفت که به طور معمول این تومور به صورت خیلی آهسته رشد خواهد کرد، علائم تومور عصب شنوایی می توانند به تدریج خود را نمایش دهند  برای مثال کاهش شنوایی که به دلیل این تومور عصب شنوایی در افراد مشاهده می شود می تواند در ابتدا بسیار کم و غیر قابل تشخیص باشد و به مرور زمان رشد آن را شاهد باشیم.

آیا کم شنوایی ناشی از تومور عصب شنوایی در هر دو گوش اتفاق می افتد

باید دانست که به صورت معمول، ناشنوایی و یا کم شنوایی که در اثر تومور عصب شنوایی در افراد اتفاق می افتد را در یکی از گوش ها مشاهده می نماییم. علل انواع کم شنوایی که به دلیل تومور عصب شنوایی در افراد اتفاق می افتد می تواند میزان های متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد و با گذشت زمان شاهد افزایش میزان کم شنوایی در افراد باشیم.

آیا تومور عصب شنوایی تومورهای سرطانی هستند؟

آیا تومور عصب شنوایی تومورهای سرطانی هستند

آیا تومور عصب شنوایی تومورهای سرطانی هستند

 

این تومور ها سرطانی نیستند و به همین دلیل هم هست که نحوه ی رشد و همچنین گسترش آنها به تدریج صورت می گیرد و خوشبختانه همین مورد به پزشکان این اجازه را می دهد تا برای درمان این تومور ها مدت زمان بیشتری داشته باشند اما باید دانست که این بدان معنا نیست که در صورتی که فرد مبتلا به این تومور شده است مجاز است تا درمان آن را به تعویق اندازد.

تغییر نظریه ی پزشکان برای درمان تومور عصب شنوایی

برای سال های بسیاری پزشکان بر این باور بودند که به منظور برطرف کردن این تومور ناخوشایند، تنها عمل جراحی می تواند کار ساز باشد اما در اواسط دهه ی 1980 عمل  پرتونگاری توانست تفکرات و راه کارهای موجود برای درمان این تومور را تغییر دهد و دیگر عمل های جراحی تنها راه رهایی از این تومور شناخته نشد.

راه های درمان تومور عصب شنوایی کدام اند ؟

راه های درمان تومور عصب شنوایی کدام اند ؟

راه های درمان تومور عصب شنوایی کدام اند ؟

 

به صورت کلی به سه روش می توان تومور عصب شنوایی را درمان نمود که در ادامه آنها را نام خواهیم برد لازم به ذکر است که نوع و نحوه ی درمان برای افرادی که به این تومور دچار شده اند تنها باید توسط پزشک متخصص برای فرد تجویز شود و طبق نظر پزشک عمل ننمودن می تواند عوارض و عواقب نا خوشایندی برای افراد داشته باشند این سه نوع راه درمان عبارتند از:

  • درمان از طریق عمل جراحی
  • درمان از طریق پرتونگاری
  • درمان از طریق نظارت های مداوم (این روش برای افرادی در نظر گرفته می شود که اندازه ی تومور در آنها بسیار کوچک می باشد.)

عامل ژنتیک در تومور عصب شنوایی

باید گفت که متاسفانه تا به امروز دلیلی که منجر به رشد سلول هایی می شود که در نهایت فرد را دچار تومور عصب شنوایی می کند شناخته نشده است اما در مبحث علائم تومور عصب شنوایی باید به این مسئله که عوامل ژنتیکی می تواند فاکتوری مهم در ابتلا به تومور عصب شنوایی باشد اشاره کرد.

افراد در چه رده ی سنی بیشتر به تومور عصب شنوایی مبتلا می شوند

افراد در چه رده ی سنی بیشتر به تومور عصب شنوایی مبتلا می شوند

افراد در چه رده ی سنی بیشتر به تومور عصب شنوایی مبتلا می شوند

 

به طور معمول این عارضه که آن را با نام تومور عصب شنوایی می شناسیم و می تواند به صورت مستقیم بر کم شدن میزان شنوایی و همچنین اختلال در برقراری حفظ تعادل افراد تاثیر گذارد را بیشتر در افرادی که در سنین بین 30 تا 60 سال هستند مشاهده می نماییم، این عارضه کمتر در کودکان و نوجوانان دیده می شود، باید دانست که فاکتور سن می تواند در نحوه ی درمان و نوع درمان این تومورها بسیار موثر باشد.

آیا وراثت می تواند عاملی در ابتلا به تومور عصب شنوایی باشد ؟

متاسفانه باید در پاسخ به این سوال گفت بله، در این عارضه عاملی همچون وراثت نیز می تواند تاثیر گذار باشد و افرادی که در خانواده خود فردی را دارند که مبتلا به این تومور می باشد و این تومور توانسته شنوایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این تومور عصب شنوایی هستند. در نتیجه لازم است تا این افراد وجود کوچک ترین علائمی را ناچیز نشمرند و به سرعت به پزشک متخصص مراجعه نموده و علائم را با پزشک در میان گذارند و در صورت تشخیص ابتلا به تومور عصب شنوایی هر چه سریعتر به درمان این تومور بپردازند.

عوارض نادر در تومور عصب شنوایی کدام اند

عوارض نادر در تومور عصب شنوایی کدام اند

 

در برخی از موارد خیلی نادر، افرادی که مبتلا به تومور عصب شنوایی شده اند  بی حسی در صورت و یا حالت سوزن سوزن شدن صورت را تجربه می نمایند اما باید دانست که افراد خیلی کمی دچار این عارضه می شوند و نمی توان از آن به عنوان علائم تومور عصب شنوایی که در همه ی افراد دیده می شود نام برد.

تنوع راه های درمانی برای افرادی که مبتلا به تومور عصب شنوایی شده اند

این تومور و میزان رشد آن در هر فرد می توان متفاوت باشد از این لحاظ می توان گفت که راه ها و روش های درمانی مختلفی برای این درمان می تواند توسط پزشک متخصص برای فرد در نظر گرفته شود.

به تعویق انداختن آزمایشات و عکس برداری ها می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد

به تعویق انداختن آزمایشات و عکس برداری ها می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد

به تعویق انداختن آزمایشات و عکس برداری ها می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد

 

در افرادی که تومور عصب شنوایی به اندازه ی بسیار کوچکی وجود دارد، تومور می تواند به مرور زمان با مراقبت های پزشکی که متخصص برای فرد در نظر گرفته است حتی کوچک تر از قبل هم شود، اما لازم است که این افراد به صورت مداوم عکس برداری های مخصوص و همچنین شنوایی سنجی  را انجام دهند. برای بعضی از افراد این آزمایش ها در بازه ی زمانی بین 6 تا 12 ماه تجویز می شود که به تعویق انداختن مدت زمان آن می تواند عواقب ناخوشایندی برای افراد داشته باشد و باعث شود فرد در صورت بزرگ شدن تومور متوجه آن نشود و نتواند از بزرگ تر شدن آن جلوگیری نماید.

آیا اندازه ی تومور می تواند در عوارض ناشی از آن تاثیرگذار باشد؟

در مبحث علائم تومور عصب شنوایی لازم است تا به این مورد اشاره شود که متاسفانه با بزرگ شدن میزان تومور فرد بیمار کاهش شنوایی بیشتر، عدم حفظ تعادل به هنگام راه رفتن و انجام کارهای روز مره، سردرد های گاه و بی گاه، و شنیدن صدای وزوز در گوش را تجربه می نماید در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که میزان این عوارض ناخوشایند در افراد که می تواند بر زندگی آنها تاثیرات منفی و بدی گذارد به طور مستقیم با اندازه ی این تومور ها بستگی دارد.

عمل جراحی برای رفع تومور عصب شنوایی

عمل جراحی برای رفع تومور عصب شنوایی

عمل جراحی برای رفع تومور عصب شنوایی

 

در افرادی که اندازه ی تومور عصب شنوایی بزرگ است عمل جراحی می تواند برای آنها تجویز شود اما باید دانست که این عمل ها می تواند عوارضی داشته باشد که لازم است تا فرد نسبت به آنها قبل از عمل جراحی آگاه باشد.

آیا عمل جراحی تومور عصب شنوایی خطرناک است ؟

بهتر است با شما صادق باشیم هیچ عمل جراحی نمی تواند به طور مطلق بدون ریسک و خطر باشد و نیاز است که احتمالاتی برای آن جراحی در نظر گرفت و فرد بیمار نیز از آن خطرها و ریسک ها مطلع باشد، عمل جراحی تومور عصب شنوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست از مهم ترین عوارضی که این جراحی می تواند داشته باشد می توان به تحت تاثیر قرار گرفتن عصب های موجود در صورت افراد اشاره کرد. اما باید دانست در صورتی که پزشک متخصص شما برای درمان تومور عصب شنوایی شما روش جراحی را در نظر گرفته است نیازی به نگرانی در خصوص وجود ندارد، شما تنها لازم است تا هر چه سریع تر از رشد تومور جلوگیری نمایید.

آیا تومور عصب شنوایی به خودی خود درمان خواهد شد ؟

آیا تومور عصب شنوایی به خودی خود درمان خواهد شد

آیا تومور عصب شنوایی به خودی خود درمان خواهد شد

 

متاسفانه درصد اینکه این تومورها به خودی خود بر طرف شود و عوارض آنها از بین بروند بسیار کم می باشد در نتیجه لازم است در صورت مشاهده ی علائم این تومور که قبل تر به آن اشاره نمودیم به پزشک متخصص مراجعه نموده و هر چه سریع تر به درمان آن بپردازیم چراکه یکی از عوارض این تومور ها کاهش شنوایی تدریجی در افراد می باشد که می تواند زندگی را برای افراد بسیار مشکل سازد.

تنوع جراحی برای درمان تومور عصب شنوایی

باید  دانست که اگر برای درمان این تومورها که می توانند بر میزان شنوایی افراد تاثیر مستقیم گذارند روش جراحی برگزیده شود این عمل  های جراحی به سه صورت انجام می گیرند که تشخیص نوع جراحی تنها باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

آیا روشی غیر تهاجمی برای درمان تومور عصب شنوایی وجود دارد ؟

آیا روشی غیر تهاجمی برای درمان تومور عصب شنوایی وجود دارد

آیا روشی غیر تهاجمی برای درمان تومور عصب شنوایی وجود دارد

 

بله در روش پرتو نگاری که برای درمان این تومور استفاده می شود از چاقویی گاما و یا سایبری استفاده می شود که این روش را به روشی غیر تهاجمی تبدیل کرده است و افراد زیادی با استفاده از این روش توانستند وجود تومور عصب شنوایی را درمان نمایند و عوارض ناشی از آن مانند کم شنوایی و یا سرگیجه را درمان نمایند. که البته باید به این نکته ی مهم اشاره نمود که انتخاب این روش برای درمان تومور عصب شنوایی باید توسط پزشک متخصص شما صورت گیرد و افراد بنا به دلایل شخصی خود قادر نخواهند بود نسبت به نوع درمان خود نظری داشته باشند.

وجود علائم را بی اهمیت نپندارید

نادیده گرفتن علائم از مهم ترین مواردی است که می تواند سبب خطرناک شدن یک عارضه و یا یک بیماری باشد و یک بیماری مختصر را به بیماری ای خطرناک و حتی کشنده تبدیل نماید در نتیجه لازم است که با مشاهده ی اولین علائم به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کرده و برای درمان آنها اقدام نمایید و از خطرهای احتمالی جلوگیری نمایید .

چه عواملی می توانند بر تعیین نحوه ی درمان تومور عصب شنوایی تاثیر گذار باشند ؟

چه عواملی می توانند بر تعیین نحوه ی درمان تومور عصب شنوایی تاثیر گذار باشند

 

عواملی زیادی می تواند بر تعیین نوع درمان تومور عصب شنوایی تاثیر گذار باشد که از مهم ترین این عوامل می توان به سن فرد مبتلا ، اندازه ی تومور، شدت عوارض ناشی از این تومور اشاره نمود.

آیا تشخیص تومور عصب شنوایی به راحتی صورت می گیرد ؟

تشخیص تومور عصب شنوایی بسیار دشوار می باشد چرا که علائم تومور عصب شنوایی به گونه ای است که می تواند پزشکان را گمراه نماید از این رو می توان گفت تشخیص این تومور، علی الخصوص در مراحل اولیه بسیار دشوار می باشد و دقیقا به همین دلیل است که بیشتری افرادی که مبتلا به این تومور هستند زمانی متوجه آن خواهند شد که برای مشکلات دیگری مانند سردرد های مداوم

  • ۰
  • ۰

Cotton swab in ear

فواید جرم گوش برای گوش انسان بسیار زیاد است اما برخی از افراد عادت به تمیز کردن گوش با گوش پاک کن ها دارند که این کار به هیچ عنوان صحیح نیست در ادامه به فواید جرم گیری گوش می پردازیم 

فواید جرم گوش برای گوش انسان بسیار زیاد است اما برخی از افراد عادت به تمیز کردن گوش با گوش پاک کن ها دارند که این کار به هیچ عنوان صحیح نیست. تنها پاک کردن قسمت های بیرونی گوش که با چشم قابل مشاهده هستند کافی است. آن هم با یک تکه پنبه نسبتا مرطوب نه با گوش پاک کن!

 رنگ ترشحات گوش نشانه چیست؟

جرم های داخل گوش یکی از ساکنین همیشگی داخل گوش هستند که البته نقش مهمی نیز در سلامت گوش دارند. این جرم های واکس مانند، آب های وارد شده به گوش را دفع می کنند و مانع عفونت گوش می شوند. از پوسته پوسته شدن و خشک شدن مجاری داخلی گوش نیز ممانعت می کنند. این جرم ها خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی برای گوش دارند و در صورتی که داخل گوش باشند کانال داخلی گوش را همواره تمیز نگه می دارند. شما هنگام صحبت کردن و جویدن از این جرم ها کمک می گیرید. حال می گویم که چرا نباید از گوش پاک کن برای جرم گیری گوش استفاده کنید.

گوش پاک کن جرم های گوش را به سمت کانال های داخلی گوش می برد …

و ممکن است موجب خراش و آسیب دیدگی پرده گوش شود!

شنوایی شما تحت تاثیر این خراشیدگی قرار خواهد گرفت.

در حقیقت جرم ها برای گوش مفید هستند!

یکی از فواید جرم گوش برای گوش این است که جرم ها از کانال های گوش در برابر اجسام خارجی محافظت می کنند.

روش های جرم گیری گوش
جرم گوش در تمامی گوش ها وجود دارد اما کم و زیاد آن متفاوت است ولی فواید جرم گوش انکار ناپذیر است. افرادی که مدام شنا می کنند یا در فضاهای آلوده بیشتر تردد دارند ممکن است بیشتر از دیگران دچار جرم گوش شوند.. گاهی میزان جرم زیاد می شود و ممکن است نیاز به تخلیه و پاکسازی و استفاده از روش های جرم گیری گوش داشته باشد. در صورتی که گوش شما عاری از جرم گوش باشد و خارش زیاد نیز داشته باشید، ممکن است شما دچار عفونت گوش باشید که در آن حالت با مشکلاتی از جمله کاهش شنوایی، وزوز گوش، خارش و حتی احساس بوی نامطبوع از گوش مواجه می شوید. عواملی مانند گرد و خاک یا حتی اگزما می تواند سبب ازدیاد این نوع ترشحات گوش شوند.

استفاده از روغن های طبیعی

برای شستن گوش با روغن زیتون یا روغن بادام می توانید از یک سرنگ کوچک استفاده کنید. وارد کردن روغن توسط سرنگ را به سرعت انجام ندهید می توانید از یک پنبه مرطوب برای هدایت جریان روغن استفاده کنید.

جرم را به علت فواید جرم گوش برای سلامتی گوش هایتان نیاید پاک کنید و فقط در صورتی که ترشحات گوش منجر به مسدود شدن آن شده باشد نیاز به درمان و استفاده از روش های جرم گیری گوش دارد. شما می توانید از مقداری روغن بادام یا روغن زیتون برای نرم کردن جرم داخلی گوش استفاده کنید. روغن خردل به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد نیز برای این امر بسیار مفید است. می توانید ۲ الی ۳ قطره از این روغن ها را برای ۳ تا ۵ مرتبه در روز داخل گوش بچکانید. طول مدت درمان با این روش های جرم گیری گوش چند هفته است که بعد از آن جرم داخلی نرم شده و خود به خود از گوش شما بیرون می افتد.

سعی کنید روغن را به درجه حرارت بدن برسانید سپس بخوابید و چند قطره روغن در گوش بچکانید سپس کمی آب بنوشید این کار کمک می کند تا قطره روغن داخل گوش حرکت کند. در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به همان سمت که هستید بخوابید و اجازه دهید روغن به داخل جرم نفوذ پیدا کند. روغن ها را می توانید با کمی گلیسیرین، روغن بچه مخلوط کنید و به کمک قطره چکان این کار را انجام دهید. قطره هایی جهت از بین بردن جرم گوش به صورت آماده وجود دارند که حاوی بی کربنات سیدم و پراکسید هیدروژن می باشند در صورتی که پوست حساسی داشته باشید ممکن است این قطره ها شما را اذیت کنند.

روغن زیتون برای گوش به عنوان قطره گوش طبیعی

برای شستن گوش با روغن زیتون یا روغن بادام می توانید از یک سرنگ کوچک استفاده کنید. وارد کردن روغن توسط سرنگ را به سرعت انجام ندهید می توانید از یک پنبه مرطوب برای هدایت جریان روغن استفاده کنید. بهتر است چند قطره آب نمک در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شستشو، داخل گوش بریزید. سر خود را بالا نگه داشته و گوش را به سمت بالا بکشید تا بتوانید داخل مجاری گوش بیرونی را ببینید. سر سرنگ را داخل گوش کرده و خیلی آرام سرنگ را تخلیه کنید. پس از اینکه روغن وارد گوش شما شد دست خود را روی گوش گذاشته و چند دقیقه صبر کنید. این کار می تواند جرم گوش شما را به بیرون هدایت کند. شاید لازم باشد چند مرتبه این روش را استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

  • sman tavasoli
  • ۰
  • ۰

چگونه گوش درد کودکان را درمان کنیم ؟

بسیاری از والدین در زمان نوزادی فرزندان خود، تجربه ی این موضوع را دارند که کودکان آنها به صورت مداوم گریه می کنند و این والدین نمی تواند عامل گریه و ناراحتی کودک خود را متوجه شوند در برخی از موارد این گریه ها و ناراحتی های مداوم به مشکلات موجود در گوش نوزادان مرتبط می شود که بیشتر ریشه در عفونت های گوش دارد که درصد زیادی از نوزادان در معرض ابتلا به این دردهای گوش هستند که نیاز است هرچه سریع تر برای درمان گوش درد کودکان اقدامات لازم صورت گیرد. این گوش دردها در کودکان هم دیده می شود که خوشبختانه به این دلیل که آنها قادرند والدین خود را از وجود این دردها مطلع سازند می توان به راحتی برای درمان آنها اقدام نمود.

کودکان در چه رده ی سنی بیشتر در معرض گوش درد هستند ؟

باید دانست که به طور کلی دردهای مرتبط به گوش در میان کودکان رایج می باشد و درصد زیادی از این کودکان به دردهای گوش با میزان های مختلف و البته به دلایل مختلف مبتلا می شوند اما کودکانی که در رده ی سنی زیر 5 سال قرار دارند بیشتر درمعرض این دردهای گوش قرار می گیرند. در نتیجه به خانواده های این کودکان توصیه می شود تا  توصیه های پزشکی و علمی در این خصوص را جدی شمارند و درمان گوش درد کودکان را امری مهم و حیاتی در نظر گیرند.

در صورت مشاهده ی چه مواردی باید دردهای گوش را کودکان را جدی گرفت ؟

در صورت مشاهده ی چه مواردی باید دردهای گوش را کودکان را جدی گرفت

در صورت مشاهده ی چه مواردی باید دردهای گوش را کودکان را جدی گرفت

در صورت مشاهده موارد زیر در کودکان نیاز است تا هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه نمایید و علایم مشاهده شده را به صورت کامل برای پزشک شرح دهید:

  • در صورتی که دردهای جزئی گوش در کودکان روز به روز بیشتر و آزاردهنده تر شوند
  • در صورت مشاهده ی قرمزی و تورم در پشت گوش کودکان
  • در صورت مشاهده ی خروج جرم های گوش، بیش از حد مجاز و یا خروج خون از داخل کانال گوش
  • در صورتی که نوشیدن مایعات برای کودک شما سخت و طاقت فرسا شده باشد
  • در صورتی که با استفاده از دارو های تجویز شده وجود دردها در گوش رفع نشوند و حتی بدتر هم شوند
  • و …

درمان های خانگی عفونت هایی که باعث گوش درد در کودکان شده اند

گوش درد هایی که ریشه در عفونت های گوش در کودکان دارند باید هرچه زودتر معالجه شوند. درخصوص این عفونت ها در مبحث علت و عوارض عفونت گوش میانی چیست به صورت کامل توضیحاتی داده ایم. در صورت جدی نبودن این عفونت ها می توان از روش های درمان خانگی استفاده نمود که در ادامه برخی از آنها را برخواهیم شمرد:

  • کمپرس گرم: استفاده از کمپرس گرم بر گوش در حدود 10 تا 15 دقیقه می تواند التیامی برای دردهای گوش کودکان باشد.
  • استفاده از روغن ها: با استفاده از چند قطره از این روغن ها که هم دمای اتاق هستند می توان دردهای گوش را کاهش داد.
  • توجه: نوع این روغن ها باید مورد تایید پزشکان باشد و هر روغنی نمیتواند برای کاهش این دردها مفید باشد.
  • استفاده از قطره ی گوش:  قطره های گوش می توانند از شدت دردهای گوش کودکان بکاهد .

درمان گوش درد با تجویز آنتی بیوتیک ها

درمان گوش درد با تجویز آنتی بیوتیک ها

درمان گوش درد با تجویز آنتی بیوتیک ها

تجویز آنتی بیوتیک ها یکی از رایج ترین راه های درمان برای درد های ناشی از عفونت های گوش می باشد، در این خصوص تصوری رایج و اشتباه وجود دارد که افراد با مشاهده ی علائم عفونت گوش، بدون مراجعه به پزشک متخصص از این آنتی بیوتیک ها برای درمان گوش دردها در کودکان خود استفاده می نمایند،  لازم است این اخطار به این افراد داده شود که این کار، بسیار خطرناکی باشد و تجویز این دارو ها تنها باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

مصرف دارو های بدون تجویز پزشک ممنوع

ایپوبروفن ها، استامینوفن ها و آنتی بیوتیک ها از رایج ترین دارو هایی هستند که برای کاهش درد های گوش از آنها استفاده می شود اما تجویز نوع دارو البته دوز مصرفی آنها تنها باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. می دانیم که بدن کودکان می تواند مقاومت ضعیف تر و کمتری به نسبت بدن بزرگسالان داشته باشد از این رو استفاده ی خود سر از این دارو ها به منظور درمان گوش درد نوزاد و یا کودک می تواند عواقب ناخوشایند و جبران ناپذیری داشته باشد.

آیا تمامی دردهای گوش کودکان عفونی هستند ؟

آیا تمامی دردهای گوش کودکان عفونی هستند

آیا تمامی دردهای گوش کودکان عفونی هستند

خوشبختانه باید گفت که تمامی گوش دردهای کودکان عفونی نیستند و نمی توانند تهدیدی بزرگ برای سلامتی کودکان و البته نوزادان محسوب شوند و برخی از آنها با مراقب های ساده و خانگی بر طرف خواهند شد اما در صورتی که میزان این دردها افزایش یابد، لازم است که هر چه سریع تر به پزشک متخصص رجوع نمایید تا اقدامات لازم برای درمان گوش درد کودکان صورت پذیرد.

آیا ابتلا به عفونت ها با سرما خوردگی افزایش می یابد ؟

بله، سرماخوردگی می تواند سبب عفونت گوش و دردهای ناشی از آن شود. می دانیم که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض این سرماخوردگی ها، علی الخصوص در فصول سرد سال قرار خواهند گرفت، از این رو ریسک ابتلای آنها به عفونت گوش ها و همچنین دردهای ناشی از آنها در این کودکان افزایش می یابد که لازم است هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام شود، والدین کودکان باید به بهداشت و سلامتی گوش فرزندان خود اهمیت ویژه ای دهند.

راه های پیشگیری از عوامل مسبب در دردهای گوش کودکان کدام اند ؟

راه های پیشگیری از عوامل مسبب در دردهای گوش کودکان کدام اند

راه های پیشگیری از عوامل مسبب در دردهای گوش کودکان کدام اند

راهای زیر عواملی موثر در کاهش خطر هایی است که سلامت گوش فرزندان شما تحت تاثیر قرار می دهد:

  • از کودکان خود بخواهید تا دستان خود را بعد از بازی در محیط های مختلف بشویند و آموزش های بهداشتی لازم را به آنها یاد دهید ( مخصوصا زمانی که خارج از خانه هستند)
  • کودکانی که از شیشه ی شیر تغذیه می نمایند نباید به هنگام دراز کشیدن از این شیشه شیر ها استفاده نمایند.
  • در صورتی که کودکان شما شنا می کنند از پزشک متخصص برای آنها در خواست قطره های مخصوص نمایید .
  • استفاده از گوش پاکن ها و هر عامل خارجی دیگری را برای تمیزی گوش متوقف نمایید .
  • توصیه های پزشکی و علمی را در خصوص مراقبت از سلامت گوش جدی بگیرید و آنها را به فرزندان خود آموزش دهید .

گوش شناگر در کودکان

یکی از مشکلات مرتبط با گوش که در کودکان با رده های سنی مختلف مشاهده می شود متعلق به افرادی است که به صورت حرفه ای شنا می کنند و گوش آنها در ساعات طولانی در معرض رطوبت قرار می گیرد. به طور معمول بیماری هایی که در این خصوص برای گوش اتفاق می افتد را گوش شناگر می نامند که می تواند برای افراد غیر قابل تحمل باشد در نتیجه در صورتی که کودک شما ساعاتی در هفته را در استخر های شنا سپری می نماید، لازم است که مراقبت های لازم در خصوص جلوگیری از ابتلا به این بیماری را جدی بگیرید.

درمان موقتی گوش درد در کودکان

درمان موقتی گوش درد در کودکان

درمان موقتی گوش درد در کودکان

در صورتی که دردهای گوش به صورت شبانه به سراغ کودک شما آمد و این دردها برای فرزند شما غیر قابل تحمل شد و شما دسترسی به پزشک متخصص نداشتید، بهترین راه برای تسکین و درمان گوش درد ( البته به صورت موقت ) این است که از کمپرس گرم استفاده نمایید و کودک خود را به سمت گوشی که درد نمی کند بخوابانید تا بتوانید این دردها را در کودک کاهش دهید، اما لازم است در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمایید چراکه باید دلیل این گوش درد ها در فزرند شما شناسایی شده و در نهایت درمان شود.

رطوبت می تواند سبب افزایش دردهای موجود در گوش شود

در صورتی که وجود هر نوع دردی در گوش کودک مشاهده شود نیاز است تا برای درمان گوش درد کودکان به صورت موقت گوش آنها در معرض رطوبت قرار نگیرد مخصوصا به صورت طولانی مدت. برای مثال شنا کردن می تواند عاملی برای افزایش این دردها محسوب گردد از این رو بهتر است علایم و میزان دردها را به اطلاع پزشک متخصص برسانید.

دردهای گوش ناشی از عفونت تا چه زمانی همراه کودکان خواهند بود ؟

دردهای گوش ناشی از عفونت تا چه زمانی همراه کودکان خواهند بود

در صورتی که دردهای گوش به دلیل وجود عفونت های گوش باشند و دلیلی دیگری نداشته باشند به طور معمول در بازه ی زمانی بین یک تا دو هفته از بین خواهند رفت و فرد را دیگر اذیت نخواهند کرد، اما باید دانست در برخی از موارد این عفونت ها گسترش می یابند و طول درمان گوش درد کودکان و رفع کامل این  دردها افزایش می یابد.

رابطه ی گوش درد با استرس در برخی از کودکان

مواردی مشاهده شده است که نشان بر این دارد که وجود استرس ها در کودکان می تواند دلیلی برای دردهای مداوم گوش باشد و به همین دلیل است که ما بر این مسئله پا فشاری داریم که وجود دردهای موجود در گوش و البته دلیل وجود این دردها را باید جدی گرفت و درمان آن را پشت گوش نیانداخت.

چه زمانی دردهای موجود در گوش خطرناک محسوب می شود ؟

چه زمانی دردهای موجود در گوش خطرناک محسوب می شود

چه زمانی دردهای موجود در گوش خطرناک محسوب می شود

یک نکته ی مهم در خصوص درمان گوش درد کودکان این است که این دردها در گوش کودکان و البته بزرگسالان زمانی خطرناک محسوب می شوند که طی سه تا چهار روز هیچ نشانی از بهبود در آنها دیده نشود و روز به روز بیشتر و طاقت فرساتر شوند و یا زمانی که این دردهای گوش همراه با سرفه های شدید و یا تب باشد .

دلایل دیگری که باعث گوش درد در کودکان می شود

باید دانست که در برخی از موارد اصلا جای نگرانی نیست و این دردها کاملا طبیعی هستند و  تنها لازم است تا به بهداشت و سلامتی گوش اهمیت بیشتری داده شود که از رایج ترین این دردها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دندان در آوردن کودکان
  • گلو درد
  • سرماخوردگی های خفیف و عفونت های کم، ناشی از این سرماخوردگی ها

آیا سینوزیت می تواند دلیل دردهای گوش در کودکان باشد ؟

آیا سینوزیت می تواند دلیل دردهای گوش در کودکان باشد

آیا سینوزیت می تواند دلیل دردهای گوش در کودکان باشد

در پاسخ به این سوال باید پاسخ داد بله، درست است. سینوزیت ها می توانند ساختار گوش و شنوایی را تغییر دهند و عامل دردهای گوش در کودکان باشند که گاهی اوقات این دردها برای کودکان غیر قابل تحمل خواهد شد.

آیا پارگی پرده ی گوش می تواند برای کودکان سبب دردهای گوش شود ؟

متاسفانه پارگی پرده ی گوش در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود و دلیل آن هم وارد نمودن جسمی خارجی به کانال گوش می باشد که می تواند دردهای زیادی  به همراه داشته باشد. در برخی از موارد مشاهده شده که خانواده ی کودک تا ساعت ها متوجه این مورد نشده اند که کودک جسمی تیز را وارد کانال گوش خود کرده است و گریه های مداوم او به دلیل آسیب وارد شدن به پرده ی گوش می باشد. توصیه ی ما به شما این است که آموزش های لازم را در خصوص وارد نکردن جسم خارجی به گوش را، به کودکان خود از سن کم دهید و تلاش کنید که عواقب این کار را به آنها گوشزد نمایید تا از همچین اتفاق های خطرناکی خودداری شود.

اهمیت ندادن به درد های گوش در کودکان و عواقب آن

اهمیت ندادن به درد های گوش در کودکان و عواقب آن

اهمیت ندادن به درد های گوش در کودکان و عواقب آن

یکی از مهم ترین اهدف ما از فراهم کردن مقاله درمان گوش درد کودکان این بود تا بتوانیم به شما این موضوع را متذکر شویم که نامهم شمردن دردهای گوش در کودکان، حتی اگر این دردها از نظر شما کم و ناچیز تلقی شود، می تواند برای سلامت شنوایی تهدیدی بزرگ محسوب شود و حتی آثاری بلند مدت برای این کودکان داشته باشد، از آنجایی که این دردها می توانند به دلایل مختلف در کودکان دیده شوند در نتیجه می تواند نحوه ی درمانی متفاوتی داشته باشد. از این رو لازم است در صورت مشاهده ی گوش درد هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه شده و علایم موجود در این زمینه مطرح گردد. باید دانست، درمان به موقع این دردها می تواند عاملی مهم در سلامت شنوایی کودکان محسوب شود، لذا نیاز است تا هشدارهای موجود در این زمینه را جدی گرفته و درمان را پشت گوش نیندازیم.

منبع: https://bit.ly/37QUV5R

  • sman tavasoli