سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

Remove Earwax At Home - Home Remedies - Nutshell School

برخی از افراد مستعد تولید بیش از حد جرم گوش هستند. با این حال، جرم اضافی به طور خودکار منجر به انسداد نمی‌شود. در حقیقت، شایع‌ترین علت انسداد کانال گوش، درمان‌های خانگی برای خارج کردن جرم گوش است. استفاده از گوش پاک کن پنبه‌ای، شمع یا سایر اشیا می‌تواند جرم را در کانال گوش به عقب هل دهد و انسداد ایجاد کند.

همچنین در صورت استفاده مکرر از هدفون، احتمال تولید جرم نیز بیشتر است. آنها می‌توانند سهواً مانع از بیرون آمدن جرم گوش شوند و باعث انسداد شوند.

علائم ایجاد جرم گوش شامل موارد زیر است:

· کم شنوایی ناگهانی یا جزئی، که معمولاً موقتی است

· زنگ زدن یا وزوز گوش است

· احساس پر بودن در گوش

· درد گوش

ایجاد جرم گوش غیرمترقبه می‌تواند منجر به عفونت شود. که علائم زیر را ایجاد می‌کند:

· درد شدید در گوش

· درد گوش که فروکش نمی‌کند

· ترشح از گوش

· تب

· سرفه

· کم شنوایی مداوم

· بویی از گوش شما می‌آید

· سرگیجه

توجه به این نکته ضروری است که کاهش شنوایی، سرگیجه و گوش درد دلایل زیادی دارد. اگر هر یک از این علائم مکرر است به متخصص مراجعه کنید. ارزیابی کامل شنوایی می‌تواند در تعیین اینکه آیا این مشکل ناشی جرم گوش باشد، کمک می‌کند.

جرم گوش در کودکان

گوش کودکان مانند بزرگسالان، به طور طبیعی جرم گوش تولید می‌کنند. اگرچه برداشتن جرم ممکن است وسوسه انگیز باشد، انجام این کار می‌تواند به گوش کودک شما آسیب برساند.

اگر گمان می‌کنید کودک شما دارای جرم گوش یا انسداد است، بهتر است به متخصص شنوایی مراجعه کنید. متخصص همچنین ممکن است هنگام معاینات منظم گوش متوجه جرم بیش از حد شود و آن را در صورت لزوم خارج کند. همچنین، اگر متوجه شدید کودک شما از انگشت یا اشیا دیگر در گوش استفاده می‌کند، بهتر از متخصص بخواهید تا گوش او را معاینه کند.

جرم گوش در بزرگسالان

جرم گوش نیز در بزرگسالان مسن می‌تواند مشکل ساز باشد. بیشتر موارد کم شنوایی انتقالی در بزرگسالان مسن در اثر ایجاد جرم گوش است. این باعث خفگی صداها می‌شود. سمعک همچنین می‌تواند به انسداد جرم کمک کند.

چگونه از شر بیش از حد جرم گوش خلاص شویم؟

شما هرگز نباید سعی کنید خودتان به خارج کردن جرم گوش اقدام کنید. این می‌تواند آسیب بزرگی به گوش شما وارد کند و منجر به عفونت یا کاهش شنوایی شود.

در صورت لزوم فقط در قسمت‌های بیرونی گوش خود از گوش پاک کن استفاده کنید.

نرم کننده‌های جرم گوش

برای نرم کردن جرم گوش، می‌توان قطره‌هایی که مخصوصاً برای این منظور ساخته شده اند، استفاده کرد که البته باید به تشخیص متخصص استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

· روغن معدنی

· آب اکسیژنه

· کاربامید پراکسید

· روغن بچه

· گلیسرین

شست و شوی گوش:

راه دیگر برای از بین جرم گوش، شست و شو است. که توسط متخصص انجام می‌شود. برای از بین بردن جرم، متخصص ممکن است از موارد زیر استفاده کند:

· شست و شو

· مکش

· کوروت، که یک ابزار کوچک و منحنی است

دستورالعمل‌های پزشک خود را برای مراقبت‌های بعدی با دقت دنبال کنید.

اکثر افراد بعد از برداشتن جرم گوش به خوبی عمل می‌کنند. شنوایی اغلب بلافاصله به حالت عادی برمی گردد. با این حال، برخی از افراد مستعد تولید بیش از حد موم هستند و دوباره با این مشکل روبرو خواهند شد.

هشدار در مورد شمع گوش!

شمع‌های گوش به عنوان درمانی برای خارج کردن جرم گوش و سایر شرایط به بازار عرضه می‌شوند. با این حال به مصرف کنندگان هشدار می‌دهیم که این محصولات ممکن است ایمن نباشند.

این روش درمانی همچنین به عنوان گوش کشی یا درمان حرارتی گوش شناخته می‌شود. این شامل قرار دادن یک لوله روشن از پارچه پوشیده از موم زنبور عسل یا پارافین در گوش است. نظریه این است که مکش تولید شده موم را از کانال گوش بیرون می‌کشد. استفاده از این شمع‌ها می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

· سوختگی گوش و صورت

· خون ریزی

· سوراخ شدن پرده گوش

· جراحات ناشی از چکیدن موم

· خطر آتش سوزی

  • ۰۰/۰۶/۰۱
  • sman tavasoli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی