سلامت گوش

  • ۰
  • ۰
انواع راه های تشخیص درمان وزوز گوش


وزوز گوش علل و درمان آن

برای تشخیص و درمان وزوز گوش که نوعی ایجاد صدا و زنگ درون گوش بدون وجود صدای خارجی است، باید ابتدا با علائم آن آشنا شویم. وزوز گوش 15 تا 20 درصد از مردم دنیا را با خود درگیر کرده است. وزوز گوش در واقع علامتی از یک وضعیت دیگر مانند کاهش شنوایی در اثر افزایش سن، جراحت گوش و یا اختلال در سیستم گردش خون است.

وزوز گوش معمولاً علامت وضعیت خطرناکی نیست و با افزایش سن شدت می گیرد. درمان وزوز گوش برای برخی از افراد نتایج خوبی به همراه دارد و برخی دیگر نسبت به درمان وزوز گوش تاثیر خاصی مشاهده نمی کنند.

علامت وزوز گوش چیست ؟

وزوز گوش با احساس شنیدن صدایی همراه است که وجود خارجی ندارد. این صدا می تواند زنگ زدن، وز وز، صدای هیس و صداهای دیگری از این دست باشد. وزوز گوش می تواند در یک گوش و یا در هر دو گوش شنیده شود.

وزوز گوش ممکن است دائمی باشد و یا به صورت دوره ای بیاید و برود.

انواع وز وز گوش چیست ؟

نوعی از وزوز گوش تنها توسط بیمار شنیده می شود و رایج ترین نوع وزوز گوش نیز هست. این مشکل ممکن است در اثر آسیب های عصبی گوش ایجاد شده باشد.

نوع دوم وزوز گوش را پزشک می تواند بشنود. این نوع نادر از وزوز گوش ممکن است به علت مشکلات عروق خونی و یا وضعیتی در استخوان گوش میانی و یا به خاطر انقباض عضلات ایجاد شده باشد.

علل رایج ایجاد وزوز گوش

رایج ترین علت وزوز گوش افزایش سن و کاهش شنوایی در اثر افزایش سن است. قرار گرفتن در معرض صدا های بلند نیز می تواند چنین مشکلی برای افراد ایجاد کند.

انسداد مجرای گوش با جرم و یا تغییر در استخوان گوش نیز از علل رایج دیگر وزوز گوش هستند.

درمان زمینه ی ایجاد کننده وزوز گوش

در صورتیکه فرد برای درمان مشکل وزوز گوش به پزشک مراجعه کند، ابتدا پزشک سعی می کند تا مشکل زمینه را تشخیص دهد. به جز مواردی مانند تجمع جرم گوش ،مشکلا عروق خونی و … که در بالا ذکر شد، گاهی ممکن است مصرف دارویی خاص علت ایجاد وزوز گوش باشد و یا علل نادر دیگر آن را ایجاد کنند. در صورتی که علت ایجاد وزوز گوش مانند جرم گوش قابل رفع شدن باشد پزشک به راحتی می تواند این مشکل را درمان کند.

درمان دارویی

دارو ها نمی توانند وزوز گوش را درمان کنند. اما در برخی از موارد می توانند از شدت ان بکاهند و علائم را تسکین دهند. البته چنین دارو هایی عوارض خاص خود را دارند که باید فواید و عوارض آن ها در کنار هم سنجیده شود.

درمان وزوز گوش با تغییر سبک زندگی و ایجاد آرامش اعصاب تاثیر بیشتری خواهد داشت.

منبع: انواع راه های تشخیص درمان وزوز گوش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی