سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

راه های نگهداری از سمعک چگونه است ؟

چگونه از سمعک خود نگهداری کنیم؟

سمعک در درون مجرای گوش در معرض جرم گوش و رطوبت قرار می گیرد. به همین دلیل نگهداری از سمعک و تمیز کردن آن در افزایش طول عمر کارایی تاثیر گذار است. با این کار سالیان متمادی می توانید از یک سمعک بهره ببرید.

نکاتی برای نگهداری از سمعک

برای تمیز کردن سمعک باید ابزار مناسب در اختیار داشته باشید. جرم گوش می تواند در انتهای باز سمعک یعنی جایی که صدا از ان خارج می شود انسداد ایجاد کند. این انسداد سبب افت کیفیت صدایی و سوت کشیدن سمعک می شود. اگر این جرم به موقع تمیز نشود می تواند به پخش کننده ی صدا آسیب وارد کند. پس با برس مخصوص هر از چند گاهی سمعک خود را تمیز کنید.

برای نگهداری از سمعک آن را از گوش خود خارج کنید

برای انجام برخی از کار ها مانند دوش گرفتن و شنا کردن و حتی شستن صورت، فراموش نکنید که باید سمعک را از گوش خود خارج کنید. وگرنه آب و مواد شوینده به سمعک آسیب وارد می کنند. ضمناً زمانی که از اسپری مو و ژل نیز روی مو های اطراف گوش استفاده می کنید بهتر است سمعک را خارج کنید.

شب ها سمعک را خارج کنید

مدت زمانی که شما خواب هستید، فرصت خوبی است تا سمعک در معرض هوا قرار بگیرد و رطوبتی که داخل گوش در معرض آن بوده است را از خود جدا کند. برای تمیز کردن سمعک از دستمال مرطوب و مواد شوینده شیمیایی هرگز استفاده نکنید.

سمعک را در معرض حرارت یا سرمای شدید قرار ندهید

اگر دمای هوا زیر صفر است و شما در فضای بیرون قصد دارید سمعک را از گوش خود خارج کنید، بهتر است سمعک را همراه خود نبرید. همچنین اگر قصد دارید زیر نور مستقیم خورشید در استخر آب شیرجه بزنید و سمعک را کنار استخر در هوای داغ رها کنید نیز بهتر است آن را در خانه جا بگذارید. زیرا در هر دو صورت سمعک آسیب جدی می بیند.

نکات زیر را رعایت کنید

برای تمام انواع سمعک لازم است که:

باتری سمعک را شب ها از ان خارج کنید تا در معرض هوا تمام قسمت های سمعک که رطوت گرفته اند خشک شوند.

جای باتری را با استفاده از برس مخصوص جرم زدا تمیز کنید.

اگر در منطقه ای با آب و هوای مرطوب و شرجی زندگی می کنید بهتر است از رطوبت زدای سمعک بهره ببرید. رطوبت زدای سمعک معمولاً ظرفی حاوی مواد جاذب رطوبت است که در دارد.

لوازم تمیزکاری

علاوه بر لوازم جانبی سمعک ، لوازم تمیزکاری سمعک نیز قابل تهیه هستند. وسایل تمیزکاری سمعک در داروخانه ها نیز یافت می شود. اما بهتر است این لوازم را از همان مرکزی تهیه کنید که سمعک را خریداری کرده اید و طرز کار صحیح آن برای سمعک را نیز از متخصصان برای نگهداری از سمعک یاد بگیرید.

منبع: راه های نگهداری از سمعک چگونه است ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی