سلامت گوش

  • ۰
  • ۰


مزایای استفاده از سمعک چیست ؟

به نظر شما مزایای استفاده از سمعک چیست ؟ آیا انواع سمعک تنها می توانند صدا را بلند تر به گوش شما برسانند ؟ واقعیت این است کهمزایای استفاده از سمعک شامل تمام تبعات مثبت روحی و روانی آن نیز می شود و البته اگر از سمعک های هوشمند امروزی استفاده شود، مزایای فوق العاده ای با توجه به پیشرفت فناوری به مصرف کنندگان ارائه می گردد.

مزایای استفاده از سمعک در بهبود کیفیت زندگی

ارتباط بهتر با اعضای خانواده

احساس بهتر نسبت به خود داشتن

سلامت روانی بیشتر

حفاظت فیزیکی و درک خطر ها

تمرکز بهتر

احساس امنیت و استقلال

احساس خستگی کمتر

فعالیت های اجتماعی بیشتر

عملکرد بهتر در شغل

انواع سمعک

تولید کنندگان سمعک در دنیا انوع مختلفی از سمک را تولید و روانه ی بازار می کنند. برای انتخاب هر کدام از این سمعک ها دانستن مزایای استفاده از سمعک و معایب آن لازم است. به همین جهت مشاوره خرید سمعک تا حد زیادی می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و سبب انتخاب بهترین سمعک متناسب با نیاز افراد باشد.

انواع سمعک ها شامل سمعک داخل گوشی، سمعک داخل کانال گوش، سمعک نامرئی، سمعک پشت گوشی و سمعک پشت گوشی با پخش کننده صدا داخل گوش هستند. در ادامه به برخی از مزایا و معایب آن ها اشاره می کنیم.

مزایا و معایب سمعک داخل گوشی ITE

به دلیل اندازه کوچک به راحتی داخل گوش جای می گیرد و از بیرون کمتر دیده می شود. اما، به دلیل در تماس بودن با جرم گوش بیشتر آسیب می بیند و ضمناً طول عمر باتری کمتری نسبت به سمعک پشت گوشی نیز دارد.

سمعک داخل کانال گوش ITC

این سمعک اندازه ای ما بین سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی دارد و مانند آن ها درون کانال گوش جای داده می شود و مزایا و معایب آن ها را نیز شامل می شود.

مزایا و معایب سمعک نامرئیCIC

این نوع از سمعک اندازه بسیار کوچکی دارد و کاملاً درون کانال گوش قرار می گیرد و برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند سمعک آن ها اصلا دیده شود. البته این سمعک برای افرادی که کانال گوش آن ها بسیار کوچک باشد مناسب نیست و طول عمر باتری آن نیز کوتاه است.

مزایا و معایب سمعک پشت گوشی BTE

رایج ترین نوع سمعک برای استفاده کم شنوایان سمعک پشت گوشی است. بیشترین طول عمر باتری را دارد و به دلیل در تماس نودن با جرم گوش کمترین آسیب به آن وارد می شود.قابلیت های دیجیتال و لوازم جانبی همگی برای این نوع از سمعک ها تعبیه شده است. این نوع از سمعک ها پشت گوش کاملاً دیده می شوند. اگر پخش کننده ی صدای سمعک درون گوش باشد، سمعک از نوع RIC است و صدا را واضح تر درون گوش پخش می کند.

مزایای استفاده از سمعک آنقدر در زندگی اهمیت دارند که افراد کم شنوا باید حتماً از این ابزار مفید استفاده کنند.

منبع: مزایای استفاده از سمعک چیست ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی