سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

سمعک آنالوگ چیست ؟


سمعک آنالوگ در واقع همان سمعک هایی است که در گذشته پیش از تولید فناوری سمعک های دیجیتال و هوشمند رایج بودند. بسیاری از شرکت ها دیگر این نوع سمعک را تولید نمی کنند.

سمعک های آنالوگ چگونه کار می کنند

سمعک های آنالوگ از سه قسمت گیرنده صدا، تقویت کننده و پخش کننده صدا تشکیل شده اند. این نوع سمعک ها تمام صدا های دریافتی را به یک میزان تقویت می کنند. سمعک های آنالوگ قیمت کمتری نسبت به سمعک های دیجیتال دارند. عمر باتری در آن ها بیشتر است و تنظیمات راحتی نیز دارند.

آیا تولید سمعک های آنالوگ متوقف شده است ؟

شرکت های انگشت شماری هنوز هم به تولید سمعک آنالوگ می پردازند. زیرا هنوز افرادی در دنیا وجود دارند که نیاز های خود را با این نوع از سمعک می توانند برطرف کنند. در این جا نوشته ای از یک فرد نیازمند به سمعک آنالوگ را با هم می خوانیم.

متن نامه

من به دنبال سمعک های آنالوگ قابل برنامه ریزی می گردم. من دچار کم شنوایی متوسط و نابینایی هستم. برای یک فرد نابینا شنوایی تنها ابزار برقراری ارتباط نیست. با تشخیص جهت به کمک شنوایی تمام زندگی یک فرد نابینا تحت تاثیر قرار می گیرد. من با استفاده از فرآیند مکان یابی با بازگشت صدا (echo-location) می توانم موقعیت قرار گیری اجسام را تشخیص دهم. اما متاسفانه سمعک ها دیجیتال این اطلاعات کلیدی را از صدا حذف می کنند.

مشکلات سمعک های دیجیتال برای این فرد نابینا

تمام سمعک های دیجیتالی که من تا کنون امتحام کرده ام، مدت زمان مشخصی تاخیر دارند. یعنی بین زمانی که میکروفون صدا را دریافت می کند تا زمان پخش صدا در گوش من مدت زمانی فاصله وجود دارد. این تاخیر همانند بازگشت صدا عمل می کند و مرا در تشخیص جهت ها دچار سردرگمی می کند به ویژه وقتی بازتاب صدای خودم را می شنوم. اما سمعک های آنالوگ این مشکل را ایجاد نکرده و من را گیج نمی کنند.

خیلی شفاف، من به دنبال سمعکی آنالوگ هستم که قابلیت برنامه ریزی نیز داشته باشد.

شرکت هایی که هنوز سمعک های آنالوگ تولید می کنند

شرکت هایی مانند Audina، Phonak، Rexton ،Rion و Unitron هنوز هم سمعک های آنالوگ تولید می کنند. هرچند که از نظر بسیاری از افراد سمعک های دیجیتال باید تولید سمعک های آنالوگ را به کلی منسوخ کند.

تولید آنالوگ

شرکت های معدودی امروزه این نوع از سمعک ها را تولید می کنند. اما نامه ی بالا به خوبی نشان می دهند که هنوز هم در دنیا افرادی هستند که به این نوع از سمعک نیاز دارند. از آنجا که فناوری باید در خدمت بشر و رفع نیاز های وی باشد لازم هست که سمعک آنالوگ از رده تولید شرکت ها خارج نشود.

منبع: سمعک آنالوگ چیست ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی