سلامت گوش

  • ۰
  • ۰
سمعک دیجیتال و هوشمند چه تفاوتی دارند؟


برای صحبت در مورد تفاوت سمعک دیجیتال و هوشمند باید گفت که سمعک های هوشمند در واقع مدل پیشرفته تری از سمعک های دیجیتال هستند و عمده تفاوت سمعک دیجیتال و هوشمند در ارتقاء فناوری ساخت آن هاست.

فناوری سمعک های دیجیتال

عصر دیجیتال تحول بزرگی در فناوری ساخت وسایل الکترونیکی ایجاد کرده است. برای مثلا امروزه تمام سمعک هایی که در بازار به فروش می رسند دارای فناوری دیجیتال هستند و عملاً سمعک های آنالوگ قدیمی از رده خارج شده اند. یک سمعک دیجیتال صدای دریافت شده از طریق میکروفون را از حالت آنالوگ به صورت دیجیتال در می آورد. این کار باعث می شود صدای دریافت شده قابلیت پردازش پیدا کند.

پس از پردازش صدایی که به شکل دیجیتال است، سمعک این صدا را به صورت آنالوگ در می آورد و داخل گوش پخش می کند. سمعک های دیجیتال می توانند چند صدا را به صورت همزمان به شکل مناسبی وارد فرآیند تعریف شده بکنند.

امکانات سمعک دیجیتال

یک سمعک دیجیتال ساده نیازمند تنظیماتی است که باید توسط مصرف کننده اعمال شود. برای مثال کم و زیاد کردن صدا متناسب با میزان کم شنوایی و یا فشردن دکمه ای که سبب کاهش نویز اطراف می شود.

کانال های صدا در سمعک دیجیتال

تعداد کانال هایی که در سمعک تعبیه شده اند تعداد بخش های مجزایی که بخش های مختلف سیگنال وردی صدا را پردازش می کند را مشخص می کنند. هر چه تعداد این کانال ها بیشتر باشد انعطاف پذیری سمعک برای برنامه ریزی بیشتر خواهد بود.

مسیر یابی سیستم میکروفون

مسیر یابی میکروفون برای تقویت صدا هایی که از رو به رو به گوش می رسند نسبت به صدا های دیگر است.

بسیاری از سیستم های طراحی شده صداهایی که از پشت سر می آیند را مسدود می کنند. این قابلیت برای شنیدار بهتر سخنرانی ها بسیار مناسب است. این قابلیت رضایت مشتریان از کیفیت سمعک های دیجیتال را بالا برده است.

سمعک هوشمند یا فناوری پیشرفته دیجیتال

سمعک هوشمند که در واقع همان نوع پیشرفته ی سمعک های دیجیتال معمولی است، بیشتر قابلیت هایی را که در سمعک دیجیتال باید با تنظیمات ایجاد می شود به صورت هوشمند و خودکار ایجاد می کند. تعداد کانال های جداسازی صدا در این نوع از سمعک ها بسیار بیشتر از سمعک های دیجیتال معمولی است و تقریباً از دو کانال به هشت کانال می رسد.

فناوری بلوتوث

سمعک های دیجیتال دارای فناوری telecoil یا بی سیم هستند. سمعک های هوشمند از این فناوری برای اتصال به دیگر ابزار های الکترونیکی مجهز به بلوتوث استفاده می کنند. امروزه این فناوری راحتی استفاده از تلفن همراه و پخش کننده های صوتی را در پی دارد و زندگی را برای کم شنوایان بسیار راحت کرده است.

با ارائه تعاریف بالا سعی کردیم به طور اجمالی تفاوت سمعک دیجیتال و هوشمند را بیان کنیم.

منبع: سمعک دیجیتال و هوشمند چه تفاوتی دارند؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی