سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

تکنولوژی بکار رفته در انواع سمعک بر چه اساسی می باشد ؟


امروزه تولید انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی ها نسبت به دهه های گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است. هر سمعک از 4 بخش تشکیل شده است که عبارتند از میکروفون، پردازشگر، پخش کننده صدا و منبع انرژی. میکروفون صدای اطراف را دریافت می کند و آن را به پردازشگر و پردازشگر صدا را به پخش کننده منتقل می کند. به این صورت صدا به صورت مستقیم داخل گوش پخش می شود و به شنوایی کمک می کند.

در این نوشته قصد داریم انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی ها از سمعک پایه تا سمعک های دیجیتال را بررسی کنیم.

فناوری سمعک دیجیتال

امروزه اکثر سمعک هایی که در بازار به فروش می رسند از نوع دیجیتال هستند. در سمعک های دیجیتال صدا های دریافت شده توسط میکروفون پیش از پردازش ابتدا از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و بعد از پردازش دوباره از دیجیتال به آنالوگ مبدل می گردند. ابزار های دیجیتال مدیریت و پردازش بهتری روی صدا های چندگانه دارند و سرعت بالاتری در پردازش نیز از خود نشان می دهند.

پردازشگر مهمترین بخش در تکنولوژی نوین تولید سمعک

بالاترین سطح تکنولوژی در ساخت پردازشگر یک سمعک به کار می رود. پردازشگر های سمعک امروزه به گونه ای ساخته می شوند که قابل برنامه ریزی هستند. این قابلیت سبب می شود تا میزان صدا متناسب با کم شنوایی هر فرد قابل تنظیم باشد و نیاز افراد مختلف را به خوبی برطرف کند.

تکنولوژی پایه تولید سمعک

سمعک های دیجیتال پایه نیازمند تنظیمات دستی از قبیل بالا و پایین کردن صدا یا استفاده از دکمه حذف نویز صدا های پشت سر هستند.این سمعک ها قابل برنامه ریزی با کامپیوتر هستند. ایراد این نوع از سمعک ها در تمام خودکار نبودن آن هاست.

تکنولوژی پیشرفته تولید سمعک

با پیشرفت فناوری قابلیت های سمعک ها به صورت خودکار تعبیه شدند. برای مثال فناوری سمعک پایه صدا ها را در دو کانال مجزا می کند اما در فناوری نوین صدا ها به هشت کانال یا بیشتر تقسیم می شوند و این امر قدرت پردازشگری سمعک را بالا می برد. امروزه شرکت های تولید کننده ی سمعک، سمعک هایی با سطوح مختلف فناوری متناسب با نیاز افراد عرضه می کنند و انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی ها با داشتن امکانات مختلف از قبیل قابلیت اتصال بی سیم و فناوری بلوتوث و … در بازار وجود دارند.

مزیت تکنولوژی تولید سمعک

تصور کنید در یک رستوران شلوغ زمانی را با عزیزان خود سپری می کند و از تمام جهات صدا های مختلفی به گوش شما می رسد. اگر فناوری نوین در تولید سمعک به کار نرفته باشد تمام صدا ها را به یک میزان افزایش می دهد و اجازه نمی دهد شما صحبت عزیزان خود را بشنوید و درک کنید. اما سمعک های نوین می توانند صدای همهمه اطراف را کاهش دهند و صدای فردی که رو در روی شما مشغول صحبت با شماست را بلند کنند.

در عصر نوین انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی ها به گونه ای ساخته می شوند که تمام این فرآیند را به صورت خودکار انجام دهند.

منبع: تکنولوژی بکار رفته در انواع سمعک بر چه اساسی می باشد ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی