سلامت گوش

  • ۰
  • ۰


سمعک قابل برنامه ریزی چیست ؟


یک سمعک قابل برنامه ریزی منطبق با نیاز های خاص مشتریان تنظیم می شود. پیش از توضیح در مورد سمعک قابل برنامه ریزی لازم است تعاریفی را با هم مرور کنیم.

سمعک ها یک مغز کوچک به نام میکروچیپ درون خود دارند. میکروچیپ در واقع حافظه قابل برنامه ریزی و قابل پاک شدن الکتریکی است. یعنی می توان برنامه ی دلخواه را با وارد کردن یکسری داده به میکروچیپ و فرستادن سیگنال نرم افزاری به منظور رسیدن به نتیجه ی دلخواه تنظیم کرد. البته دستکاری فرکانس ها با توجه به آزمایش های شنوایی فرد انجام می شود.

تشبیه سمعک

سمعک قابل برنامه ریزی در واقع شبیه به یک دستگاه صوتی است که برای تنظیم تقویت صدا در فرکانس های مختلف می توان آن را برنامه ریزی کرد. به صورت دستی می توان فرکانس ها را مطابق با ذائقه شنوایی تنظیم کرد. این نوع سمعک ها سلیقه ی افراد مختلف را تأمین می کنند.

سمعک های قابل برنامه ریزی چگونه کار می کنند ؟

سمعک داده های آزمون شنوایی را دریافت می کند. در واقع داده ها به برنامه ی کامپیوتری داده می شوند تا آن ها را به سگنال های نرم افزاری برنامی ریزی شده ی خاصی ترجمه کند که برای سمعک قابل استفاده باشند و مطابق با کم شنوایی فرد تنظیم می شود.

چه سمعک هایی قابل برنامه ریزی هستند؟

تقریباً تمام سمعک هایی که امروزه با فناوری جدید ساخته شده و در بازار عرضه می شوند قابل برنامه ریزی هستند. این سمعک ها برای جبران افت شنوایی عالی کار می کنند. دقیقاً مانند عینک که بینایی افراد را اصلاح می کند، این سمعک ها قادرند تا حدی نزدیک به شنوایی طبیعی، کم شنوایی را اصلاح کنند.

مزایای سمعک های قابل برنامه ریزی چیست ؟

سمعک های قابل برنامه ریزی، سمعک های دیجیتالی هستند که فناوری پیشرفته ای در تولید آن ها اسفتاده شده است. فناوری بلوتوث و وایرلس (بدون سیم) نیز در این سمعک ها به کار رفته است تا به خوبی با دستگاه های پخش صوت مانند ام پی تری پلیر، تلفن، تلویزیون و … اتصال برقرار کنند و شنوایی مستقیم در گوش ایجاد کنند.

این سمعک ها را با ریموت کنترل می توان استفاده کرد. یعنی کم و زیاد کردن صدا و تغییر برنامه نیازی به دستکاری سمعک ندارد.

سمعک های قابل برنامه ریزی برای چه افرادی مناسب هستند ؟

سمعک های قابل برنامه ریزی با کیفیت های مختلفی برای انواع کم شنوایی خفیف تا شدید مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت افزایش کم شنوایی به مرور زمان نیازی به خرید سمعک جدید نیست و برنامه ریزی سمعک ها اجازه می دهد که تنظیم صدا متناسب با میزان کم شنوایی فرد انجام شود.

سمعک قابل برنامه ریزی امروزه کیفیت زندگی کم شنوایان را تا حد زیادی بالا برده است.

منبع: سمعک قابل برنامه ریزی چیست ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی