سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

تست های تعادل بدن چیست ؟



تست های تعادل بدن برای تشخیص سرگیجه انجام می شوند. البته اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار دچار سکته مغزی شده است، یا سرگیجه در اثر ضربه به سر ایجاد شده و احتمال ضربه مغزی وجود دارد، سریعاً دستور انجام ام آر آی و سی تی اسکن داده می شود. در موارد دیگر انجامتست های تعادل بدن می تواند به تشخیص پزشک کمک کند. در بسیاری از موارد علت سرگیجه ی فرد مربوط به مشکلات گوش است و پزشک با انجام آزمایش هایی متوجه مشکل اصلی خواهد شد.

آزمایش های شنوایی و تست های تعادل بدن عبارتند از:

1.آزمایش تحرک چشم

در این آزمایش حرکت چشم های بیمار به دنبال یک جسم متحرک مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین حرکات چشم در زمانی که جریان آب یا هوا از داخل کانال گوش عبور می کند، مورد بررسی قرار می گیرند.

2.آزمایش تحرک سر

اگر پزشک تشخیص دهد که سیستم تعادل فرد ناشی از عدم تعادل موضعی پاروکسیسمال خوش خیم است، آزمایش تحرک سر را تجویز می کند.

3.آزمایش پوسچروگرافی

این آزمایش مشخص می کند که کدام بخش از سیستم تعادل بدن فرد تکیه گاه اوست و کدام بخش بیشترین مشکل را ایجاد کرده است. فرد با پای برهنه و بدون کفش روی سطح مشخصی می ایستد و در حالت های بدنی مختلف ملزم به حفظ تعادل می شود.

4.آزمایش صندلی چرخان

در آزمایش صندلی چرخان، فرد روی یک صندلی کنترلی می نشیند که به آرامی و به صورت دایره وار حرکت می کند. زمانی که سرعت چرخش زیاد می شود، حرکات چرخشی صندلی تغییر می کند و برعکس و نیم دایره ای نیز می شود.

5.درمان

سرگیجه ها اغلب بدون درمان ویژه به مرور زمان بهبود می یابند. بدن انسان به گونه ای است که پس از چند هفته با عامل ایجاد بی تعادلی تطبیق پیدا می کند.

اگر سرگیجه ادامه دار شود، پزشک با توجه به تشخیصی که در مورد عامل ایجاد آن می دهد، درمان را تجویز می کند. درمان ها ممکن است شامل درمان دارویی و انجام تمرینات تعادلی باشند.

6.دارو ها

برای درمان سرگیجه دارو های مختلفی تجویز می شود که اکثر آن ها خواب آور هستند. همچنین دارو های ضد اضطراب مانند دیازپام یا الپرازولام  نیز ممکن است تجویز شوند که اعتیاد آور هستند.

7.جراحی و سایر روش ها

ممکن است پزشک به گوش داخلی انتی بیوتیک جنتامایسین تزریق کند تا عملکرد تعادل را مختل کند. در برخی از شرایط نیز برای درمان سرگیجه حس گوش داخلی را از بین می برند. البته این درمان به ندرت و برای بیماران خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تشخیص سرگیجه، پزشک آزمایش خون برای بررسی عفونت و دیگر آزمایش های مربوط به سلامت قلب و رگ های خونی را علاوه بر تست های تعادل بدن تجویز می کند.

منبع: تست های تعادل بدن چیست ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی