سلامت گوش

  • ۰
  • ۰


کاربرد سمعک چیست ؟

فناوری های نوین استفاده شده در سمعک های امروزی

در گذشته کاربرد سمعک محدود بود. اما، امروزه فناوری های جدید تولید سمعک سبب شده است که این ابزار کوچک قابل اتصال به صورت بی سیم به انواع دستگاه های پخش صوت باشد و کاربرد گسترده ای پیدا کند.

ویژگی هایی که سبب شنوایی بهتر در محیط های خاص با سمعک می شود عبارتند از:

  1. کاهش صدای زمینه

امروزبه اکثر سمعک های موجود در بازار تا حدی قابلیت کاهش نویز دارند. مقدار کاهش نویز با توجه به کیفیت و برند سمعک متفاوت خواهد بود.

2.میکروفون هایی با قابلیت تشخیص جهت

برای افراد کم شنوا حین استفاده از سمعک این مساله اهمیت دارد که بتوانند جهت صدا و اینکه صدا رو به روی آن هاست یا از پشت سر را خوب تشخیص بدهند. برخی از میکروفون های سمعک به گونه ای ساخته شده اند که قادر به تشخیص جهت صدا هستند. این ویژگی به ویژه در محیط های شلوغ اهمیت بیشتری پدا می کند.

3. باتری های قابل شارژ

برخی از مدل های سمعک دارای باتری های قابل شارژ مجدد هستند و از این جهت مقرون به صرفه تر محسوب می شوند.

فناوری telecoil

این فناوری قابلیت اتصال سمعک به تلفن را فراهم می کند. به طوریکه صدای تلفن را مستقیما از طریق سمعک در گوش پخش می کند. با استفاده از این فناوری سمعک را به تلویزیون و رادیو نیز می توان متصل نمود.

قابلیت اتصال بی سیم

امروزه بسیاری از سمعک های نوین از طریق بلوتوث  قابلیت اتصال به انواع دستگاه های دارای این فناوری را دارند.این ویژگی سبب استفاده ی راحت تر از گوشی موبایل برای کم شنوایان می شود.

ریموت کنترل

بعضی از سمعک ها دارای ریموت کنترل از راه دور هستند و بدون لمس مستقیم می توان تنظیمات ان را تغییر داد.

نکاتی برای خرید سمعک

قبل از خرید سمعک شنوایی خود را در مرکز معتبری مورد سنجش قرار دهید و برای خرید سمعک با افراد حرفه ای مشورت کنید. برای خرید سمعک باید نیاز های اینده را نیز در نظر بگیرید. ممکن است در حال حاضر اتصال سمعک به تلویزیون برای شما مساله مهمی نباشد اما در آینده وقت استراحت بیشتری برای تماشای تلویزیون داشته باشید و این ویژگی برای شما اهمیت پیدا کند.

کاربرد ها و قیمت

قیمت سمعک ها از 1500 دلار تا چند هزار دلار متغیر است و با توجه به ویژگی هایی که هر شرکت در سمعک تولیدی تعبیه کرده است قیمت ها با هم متفاوت خواهند بود. کارشناسان خبره در این زمینه به شما کمک می کنند تا بهترین سمعک با مناسب ترین قیمت را متناسب با نیزا خود خریداری کنید.

دقت کنید که سمعک ها قادرند تا حدی نویز زمینه را کم کنند اما هیچ سمعکی قادر به حذف 100% صداهای نامربوط نیست.

امروزه کاربرد سمعک ها به گونه ای است که کمترین نویز زمینه و بیشترین همزمانی را برای دریافت صدا از طریق گوش فراهم می کنند.

منبع: کاربرد سمعک چیست ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی