سلامت گوش

  • ۰
  • ۰
بهترین نوع سمعک کدام است ؟

 

آیا می دانید در بین انواع سمعک بهترین سمعک کدام است ؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است انواع سمعک و ویژگی های آن را یک به یک بررسی کنیم.

تنوع سمعک ها

سمعک ها امروزه از تنوع زیادی در قیمت، اندازه، ویژگی ها و امکانات جانبی و نوع قرار گیری در گوش برخوردار هستند. مواردی که در این نوشته بررسی خواهیم کرد رایج ترین مدل های سمعک هستند. این مدل ها شامل کوچکترین اندازه سمعک ( سمعک نامرئی) نیز می شوند. سمعک های کوچکی که کمتر جلب توجه می کند بسیار مورد توجه کم شنوایان قرار دارد. اما لزوماً سمعک های کوچک کیفیت و کارایی بالایی ندارند و در انتخاب و خرید این سمعک ها باید با دقت رفتار شود.

سمعک داخل کانال گوش CIC

سمعک داخل کانال گوش که کاملاً داخل کانال گوش قرار می گیرد، با توجه به شکل گوش افراد قالب گیری می شود. این سمعک برای کم شنوایی های متوسط در بزرگسالان مناسب است. این سمعک کوچکترین اندازه را در بین انواع سمعک دارد. نویز باد را کمتر دریافت می کند. از باتری های بسیار کوچکی برای آن استفاده می شود که طول عمر کمتری نیز دارند. ویژگی های جانبی مانند کنترل تنظیم صدا یا میکروفون دارای تشخیص جهت در آن تعبیه نشده است و در برابر جرم و رطوبت گوش حساس است.

سمعک داخل کانال ITC

این نوع سمعک ها برای مشتری قالب گیری می شوند و به طور کامل درون گوش نهفته نیستند. اما نسبت به سمعک های پشت گوشی دید کمتری دارند. ویژگی های جانبی در این نوع سمعک نسبت به CIC بیشتر است. این مدل از سمعک نیز نسبت به رطوبت و جرم گوش مقاومت زیادی ندارد.

سمعک داخل گوشی ITE

سمعک ITE در دو مدل ساخته می شود. یک نوع آن حفره های گوش بیرونی را پر می کند و نوع دیگر نیمی از آن را. این نوع سمعک برای کم شنوایی های متوسط تا شدید مناسب است.

ویژگی های جانبی غبر قابل تعبیه روی سمعک های کوچک نامرئی مانند کنترل صدا برای این سمعک قابل استفاده است. استفاده از آن بسیار راحت است و از باتری های بزرگتر با طول عمر بیشتر در آن استفاده می شود. نسبت به رطوبت و جرم گوش مقاوم نیست. نسبت به سمعک های نامرئی نویز باد بیشتری را دریافت می کند و دیدی بیشتری دارد.

سمعک پشت گوشی BTE

سمعک های پشت گوشی یکی از کاراترین انواع سمعک با باتری دارای طول عمر بیشتر هستند و در مدل های مختلفی ساخته می شوند برای مثال پخش کننده ی صدا می تواند درون گوش قرار گیرد.

می توان گفت برای هر شخصی پاسخ به این سوال که بهترین سمعک کدام است متفاوت خواهد بود و با توجه به نیاز های شخصی باید انتخاب سمعک انجام شود.

منبع: بهترین نوع سمعک کدام است ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی