سلامت گوش

  • ۰
  • ۰

کاربرد سمعک بلوتوث دار ؟

سمعک بلوتوث دار چیست ؟

سمعک بلوتوث دار با فناوری نوین بی سیم قابلیت ارسال داده ها بین دو یا چند وسیله الکترونیکی را دارد. این فناوری از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می کند تا اطلاعات را بدون تداخل و ایجاد مشکلات امنیتی منتقل کند. امروزه وسایل الکترونیکی بسیاری از این فناوری بهره می برند. تلفن های همراه، پخش کننده های صوتی و موزیک، کامپیوتر ها، تبلت، تلویزیون و … از جمله وسایلی هستند که فناوری بلوتوث برای آن ها تعبیه شده است.

سمعک بلوتوث دار و اپل

اپل نیز ارتباط بلوتوثی ویژه ای را برای سمعک ها ثبت کرده است تا بتوانند به گوشی های اپل متصل شوند. اگر سمعک هوشمند شما قابلیت اتصال به آی فون را ندارد نگران نباشید. سازندگان سمعک بلوتوث دار راه حلی هوشمندانه برای این مشکل پیدا کرده اند. این سمعک ها قابلیت این را دارند که از ابزار شنیداری کمکی به نام streamer بهره بگیرند تا قابل اتصال به وسایلی همانند آی فون باشند.

فواید مجهز کردن سمعک به فناوری بلوتوث

سمعک های جدید را می توان به streamer متصل کرد و این ابزار امکان اتصال سمعک به تمام وسایل دارای بلوتوث را ایجاد خواهد کرد. این ابزار معمولاً دور گردن یا در جیب گذاشته می شود.

مزایای بلوتوث

یکی از مشکلاتی که سابقاً کم شنوایان را بیشتر اذیت می کرد برقرارری ارتباط از طریق تلفن با دیگران و هم چنین گوش دادن به آهنگ بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران بود. این مشکلات به لطف فناوری بلوتوث بر طرف شده است.

شخصی کردن تجربه ی شنیدن

سیگنال های شنیداری قابل تنظیم برای پخش با سمعک هستند. بلندی صدا با توجه به سطح شنوایی فرد تعیین می شود. همچنین قابلیت پخش صدا در تک سمعک و دو سمعک همزمان نیز وجود دارد. یکی از سمعک ها می تواند برای پخش صدای تلفن متصل شود و سمعک دیگر برای دریافت صداهای اطراف آزاد باشد.

ارتباط چندگانه

یک streamer می تواند به چندین وسیله الکترونیکی متصل شود. به همین دلیل تعویض بین ان ها به راحتی انجام می گیرد. برای مثال ممکن است فردی در حال تماشای فیلم از تلویزیون باشد و همزمان تلفن او زنگ بخورد. می تواند به راحتی صدای فیلم را قطع کرده و گوشی خود را پاسخ بدهد.

کنترل از راه دور

معمولاً برای بالا و پایین کردن صدا یا تغییر برنامه ها قابلیت کنترل از راه دور وجود دارد. این ابزار به ویژه برای سمعک هایی که اندازه ی بسیار کوچکی دارند مفید است.

پروتکل استاندارد

فناوری بلوتوث منحصر به یک شرکت سازنده سمعک نیست و استاندارد خاصی دارد. در واقع فناوری بلوتوث برای تمام ابزار های الکترونیکی طبق استاندارد و پروتکل مشخصی تعبیه می شود که قابل اتصال به همدیگر باشند.

سمعک بلوتوث دار به شما کمک می کند به راحتی به سیستم های iOS، اندروید، تلویزیون، تبلت و … متصل شوید.

منبع: کاربرد سمعک بلوتوث دار ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی